Data publikacji: 2020-01-27
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: MUSZKIETEROWIE DLA POLEK ? PONAD 6 TYSIĘCY PRZEBADANYCH KOBIET W 2019 ROKU
Kategoria: Zdrowie, LIFESTYLE
Jedynie 8 proc. Polek uczestniczy w badaniach kontrolnych lub okresowych ? wynika z raportu przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Ministerstwa Zdrowia.
Jedynie 8 proc. Polek uczestniczy w badaniach kontrolnych lub okresowych [1] ? wynika z raportu przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Ministerstwa Zdrowia. Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami Intermarché i Bricomarché, dostrzega ten problem i od 12 lat aktywnie działa w obszarze promocji profilaktyki raka piersi poprzez organizację bezpłatnych badań mammograficznych. W 2019 roku w akcji wzięło udział 6008 kobiet, a od początku trwania kampanii ?Muszkieterowie dla Polek? przebadano łącznie około 66 tysięcy pacjentek.
? Od 2008 roku zapraszamy Panie do wzięcia udziału w akcji ?Muszkieterowie dla Polek?. Zależy nam, aby aktywnie angażować się w promowanie działań prozdrowotnych oraz zwiększać świadomość wagi profilaktycznych badań mammograficznych ? mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje ? Co roku 4 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. Jest to doskonała okazja do promowania badań profilaktycznych oraz podsumowania wyników ubiegłorocznej edycji kampanii ?Muszkieterowie dla Polek?. Akcja przeprowadzona w 2019 roku dotarła do mieszkanek 46 miast w 4 województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, zachodniopomorskim oraz lubuskim. W ramach kampanii specjaliści przeprowadzili badania w mammobusach zaparkowanych przed wybranymi sklepami Intermarché i Bricomarché.
W 2019 roku w akcji ?Muszkieterowie dla Polek? wzięło udział 6008 pacjentek. Niemal 12 proc. przebadanych kobiet została skierowana na dalszą diagnostykę lub wykryto u nich łagodną zmianę. U 572 kobiet wykryto łagodną zmianę, a 137 skierowano na dalszą diagnostykę. Akcja po raz kolejny była skierowana do kobiet w wieku 50-69 lat. To właśnie one znajdują się w grupie największego ryzyka.
Kampania jest niezmiennie realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej ?Diagnostyk?.
[1] Raport ?Badanie postaw wobec zachowań zdrowotnych w zakresie profilaktyki nowotworowej wśród mieszkańców Polski ze szczególnym uwzględnieniem postaw Polek wobec raka szyjki macicy i raka piersi? przeprowadzony przez Kantar Millward Brown na zlecenie Ministerstwa Zdrowia, Warszawa, 23 czerwca 2017.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Zdrowie #LIFESTYLE