Medycyna i zdrowie

Gra wstępna – nie tylko w łóżku

Gra wstępna – nie tylko w łóżku Wstęp, początek, przygotowanie są potrzebne zawsze. Nic nie dzieje się ot tak – od środka i nie kończy ot tak

Gra wstępna – nie tylko w łóżku
Wstęp, początek, przygotowanie są potrzebne zawsze. Nic nie dzieje się ot tak – od środka i nie kończy ot tak – urywkiem. Jeżeli ma być dobre oczywiście. To samo dotyczy sportu. Nawet wybierając się na basen, rower, czy pobiegać powinnyśmy dać ciału czas na przygotowanie się do wysiłku. W przeciwnym razie narażamy się kontuzje i szybkie zmęczenie. Podobnie sprawa się ma z zakończeniem treningu.

253931_sperm_invasionJeśli nagle przerywamy wyczerpujące ćwiczenia możemy nawet zasłabnąć i zemdleć. Rozgrzewanie organizmu do ćwiczeń polega zasadniczo na rozluźnieniu mięśni i ścięgien i, a następnie na pobudzaniu ich do wysiłku. Dobrą rozgrzewką jest bieg w miejscu, najpierw spokojny, powolny, stopniowo zwiększający szybkość, aż poczujemy, że nam gorąco. Wystarczą dwie minuty takiego „biegu”. Możemy też przedtem przejść się parę razy dookoła pokoju (jeśli ćwiczymy w domu). Po takim „biegu w miejscu” natomiast dobrze może nam zrobić skakanie na skakance. Tutaj także wystarczy minuta – dwie. Bardzo dobrą rozgrzewającą, a także uspokajającą po treningu rolę odgrywają ćwiczenia rozciągające. Powinnyśmy wykonywać je powoli i nie forsować się przy nich.

Mają służyć tylko przygotowaniu organizmu do zmiany. Generalnie rzecz biorąc możemy uznać, że rozgrzewkę mamy z głowy, jeśli nie jesteśmy zbytnio zasapane, a czujemy już ciepło naszego ciała. Przy ochładzaniu organizmu po ćwiczeniach zasada i ćwiczenia są podobne.

Powinnyśmy skupić się na ćwiczeniach rozciągająco – rozluźniających. Możemy usiąść w rozkroku i dotykać dłońmi stóp. Następnie przykucnąć i rozciągnąć najpierw prawą, a potem lewa nogę (lub na odwrót). Z kucania powoli wstajemy trzymając głowę na dół i przy zaokrąglonych plecach. Unosząc ręce ku górze, powoli prostujemy tułów. Potem kilka okrążeń dłońmi od sufitu do podłogi, ze zginaniem tułowia.

Jeśli poczujemy, że przeszło nam zmęczenie po ćwiczeniach, bierzemy kilka łyków wody mineralnej. Bardzo ważne jest bowiem uzupełnianie płynów po ćwiczeniach. Nie od dziś wiadomo, że odwodnienie organizmu nijak ma się do prawdziwej utraty zbędnych kilogramów.

am

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy