Wiadomości Branżowe

Polskie akcje promujące profilaktykę nowotworową zostały przedstawione w Parlamencie Europejskim

W siedzibie Parlamentu Europejskiego w Brukseli uroczyście otwarto wystawę "THE BEAUTY AND THE BREAST" powstałą z inicjatywy Federacji Stowarzyszeń „Amazonki”. Podczas wernisażu (26 listopada) przedstawione zostały także prowadzone w Polsce działania promujące profilaktykę nowotworową - kampania społeczna „Rak. To się leczy!” oraz aplikacja „PiersiBadacze”. Wystawę

W siedzibie Parlamentu Europejskiego w Brukseli uroczyście otwarto wystawę “THE BEAUTY AND THE BREAST” powstałą z inicjatywy Federacji Stowarzyszeń Amazonki?. Podczas wernisażu (26 listopada) przedstawione zostały także prowadzone w Polsce działania promujące profilaktykę nowotworową – kampania społeczna Rak. To się leczy!? oraz aplikacja PiersiBadacze?. Wystawę zorganizowaną przez posłankę do PE Sidonię Jędrzejewską można oglądać do 28 listopada br.

Wystawa “The Beauty and the Breast” przedstawia zdjęcia kobiet, które odniosły sukces w walce z nowotworem piersi. Autorka prac – Katarzyna Piwecka zrealizowała je w ramach kampanii stawiającej sobie za cel m.in. uwrażliwienie na choroby i nietolerancję wokół nas. Fotografie autorstwa Katarzyny Piweckiej powstały we współpracy z Federacją Stowarzyszeń Amazonki?.

Dziesięć ochotniczek z dumą prezentuje swoje ciało mimo jego niewątpliwej niedoskonałości. Mastektomia to nie wyrok, a kobiety, które ją przeżyły uważają się nadal za pełnowartościowe, piękne osoby, które dostały nowe, dużo bogatsze życie. Amazonki dają tym samym do zrozumienia, że kobiece piękno nie ogranicza się wyłącznie do jednego atrybutu – powiedziała podczas wernisażu Krystyna Wechmann, prezes Poznańskiego Towarzystwa Amazonek.

Rak. To naprawdę się leczy
Podczas wernisażu zaprezentowana została również ogólnopolska kampania społeczna Rak. To się leczy!?, której głównym celem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcanie do badań profilaktycznych. W 2013 roku w ramach kampanii prowadzone były bezpłatne badania mammograficzne. Dodatkowo pokazana została innowacyjna, bezpłatna aplikacja PiersiBadacze?, w której samobadania piersi uczą znani polscy sportowcy i artyści. Aplikacja przypomina kobietom
o prawidłowym i regularnym kontrolowaniu swojego stanu zdrowia.

Naszym głównym celem jest zachęcenie kobiet do samobadania. To najprostszy element profilaktyki antynowotworowej, który może zapewnić im długie i zdrowe życie. Wierzymy, że poprzez pozytywną komunikację i niestandardowe działania, takie jak aplikacja PiersiBadacze? zachęcimy Polki do dbania o własne życie i zdrowie – wyjaśnił Marek Kustosz, reprezentujący organizatorów akcji społecznej Rak. To się leczy!?, w ramach której powstała aplikacja.

A to już wiesz?  Nie czekaj, zaszczep się przeciw grypie

Partnerem strategicznym kampanii Rak. To się leczy!? i aplikacji PiersiBadacze? oraz współorganizatorem wystawy “The Beauty and the Breast” jest ING Życie.

Choć wszyscy doskonale wiemy, że profilaktyka jest ważna, to nadal znaczna część społeczeństwa nie podejmuje aktywnych działań, by jej zasady wdrożyć w życie. Dlatego właśnie angażujemy się w różne działania propagujące profilaktykę nowotworową, chcąc zwiększyć świadomość Polaków w tym temacie? powiedziała Marta Pokutycka Mądrala, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej ING Życie.

Wystawie “The Beauty and the Breast” towarzyszą także porady z zakresu profilaktyki raka piersi. 27 listopada w Europarlamencie lekarze specjaliści będą udzielać wskazówek dotyczących działań minimalizujących ryzyko zachorowania na raka piersi.

Źródło ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy