Gra wstępna – nie tylko w łóżku

Gra wstępna – nie tylko w Ĺ‚óşku
Wstęp, początek, przygotowanie są potrzebne zawsze. Nic nie dzieje się ot tak – od środka i nie kończy ot tak – urywkiem. JeĹźeli ma być dobre oczywiście. To samo dotyczy sportu. Nawet wybierając się na basen, rower, czy pobiegać powinnyśmy dać ciału czas na przygotowanie się do wysiłku. W przeciwnym razie naraĹźamy się kontuzje i szybkie zmęczenie. Podobnie sprawa się ma z zakończeniem treningu.

253931_sperm_invasionJeśli nagle przerywamy wyczerpujące ćwiczenia moĹźemy nawet zasłabnąć i zemdleć. Rozgrzewanie organizmu do ćwiczeń polega zasadniczo na rozluĹşnieniu mięśni i Ĺ›cięgien i, a następnie na pobudzaniu ich do wysiłku. Dobrą rozgrzewką jest bieg w miejscu, najpierw spokojny, powolny, stopniowo zwiększający szybkość, aĹź poczujemy, Ĺźe nam gorąco. Wystarczą dwie minuty takiego „biegu”. MoĹźemy teĹź przedtem przejść się parę razy dookoła pokoju (jeśli ćwiczymy w domu). Po takim „biegu w miejscu” natomiast dobrze moĹźe nam zrobić skakanie na skakance. Tutaj takĹźe wystarczy minuta – dwie. Bardzo dobrą rozgrzewającą, a takĹźe uspokajającą po treningu rolę odgrywają ćwiczenia rozciągające. Powinnyśmy wykonywać je powoli i nie forsować się przy nich.

Mają słuĹźyć tylko przygotowaniu organizmu do zmiany. Generalnie rzecz biorąc moĹźemy uznać, Ĺźe rozgrzewkę mamy z głowy, jeśli nie jesteśmy zbytnio zasapane, a czujemy juĹź ciepło naszego ciała. Przy ochładzaniu organizmu po ćwiczeniach zasada i Ä‡wiczenia są podobne.

Powinnyśmy skupić się na ćwiczeniach rozciągająco – rozluĹşniających. MoĹźemy usiąść w rozkroku i dotykać dłońmi stĂłp. Następnie przykucnąć i rozciągnąć najpierw prawą, a potem lewa nogę (lub na odwrĂłt). Z kucania powoli wstajemy trzymając głowę na dół i przy zaokrąglonych plecach. Unosząc ręce ku gĂłrze, powoli prostujemy tułów. Potem kilka okrążeń dłońmi od sufitu do podłogi, ze zginaniem tułowia.

Jeśli poczujemy, że przeszło nam zmęczenie po ćwiczeniach, bierzemy kilka łyków wody mineralnej. Bardzo ważne jest bowiem uzupełnianie płynów po ćwiczeniach. Nie od dziś wiadomo, że odwodnienie organizmu nijak ma się do prawdziwej utraty zbędnych kilogramów.

am

Authors
Tags , , , , , , , ,

Related posts

Top